Педпрацівникам
Проблема адаптації учнів першого курсу є актуальним питанням навчальних закладів ПТНЗ. Адаптація учнів – досить складний і тривалий процес, який триває протягом усіх років навчання. Проте найбільш важливим і проблематичним періодом є період навчання на першому курсі. Одним з важливих критеріїв адаптації першокурсників до умов перебування та процесу навчання є співпраця з викладачами та майстрами ВН. Чим доброзичливішими ми будемо до здобувачів,, тим успішніше відбувається їх адаптація.
1. Поради викладачам з успішної адаптації учнів
1. Матеріали виступу "Булінг в освітньому середовищі"
Як уберегтися від торгівлі людьми
Дистанційна освіта в Україні
В Україні дистанційна форма освіти впроваджується вже понад десять років. Відправною точкою можна вважати 2002 рік, коли Міністерством освіти і науки України був запроваджений експеримент з дистанційного навчання. Однією з можливостей, яку відкрила перед системою освіти і суспільством загалом впровадження дистанційної освіти була перша затверджена Кабінетом Міністрів України Програма розвитку системи дистанційного навчання 2004-2006 р. (постанова КМУ від 23.09.2003 р. № 1494. На виконання програми було розроблене перше Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 21.01.2004 № 40. З розвитком технологій у 2013 році затверджується нове Положення про дистанційне навчання.
Перший заклад загальної середньої освіти в Україні, який отримав ліцензію на провадження освітньої діяльності без очного формату став Центр освіти «Дистанційна школа «Оптіма».
Першим закладом позашкільної освіти, який почав офіційно надавати дистанційні послуги з навчання мистецьким дисциплінам (вокал, гра на музичних інструментах, акторська і ораторська майстерність) стала приватна школа мистецтв "Соломрія" (м. Київ), що видає випускникам Свідоцтво про позашкільну освіту державного зразка. Також студенти віддаленої форми навчання мають можливість брати участь в онлайн-концертах, які транслюються в прямому інтерактивному ефірі на YouTube.
На сьогодні порядок організації та запровадження дистанційного навчання визначено Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115.
У 2019-2020 навчальному році функціонувало 182 школи, в яких, зокрема, були учні на дистанційній формі навчання. На тепер за оперативною інформацією місцевих органів у сфері освіти таких шкіл уже 233. Серед них – 185 закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності та 48 – приватної. 19 шкіл приватної форми власності здійснюють навчання тільки за дистанційною формою. (За матеріалами https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F)
Корисні ресурси
1. Відомості можливості та ресурси дистанційного навчання https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/distancijne-navchannyahttps://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/distancijne-navchannya
Поради вчителю з соціально-психологічної підтримки учнів
Підтримуючи звичний шкільний розпорядок, педагог допомагає дітям відчувати безпеку, а також те, що є речі, які залишаються звичними.
Підготовка та проведення певних учнівських подій (свято першого дзвоника, конкурси та інше) також може продовжуватися.
У періоди великих хвилювань (наприклад, роковини смерті близької людини) батьки можуть не дозволяти дітям ходити до навчального закладу, в принципі батьки мають право залишити дитину вдома, але повернення до звичного життя допомагає дитині зміцнити почуття безпеки та здатності керувати своїм життям.
Підтримка звичного способу життя дуже позитивно діє на дитину та є для неї доказом власної безпеки та стабільності.
Педагогічному працівнику потрібно бути уважнішим до дітей, адже деякі з них можуть демонструвати ознаки стресу. Ці ознаки не варто залишати без уваги, а краще звернутися за допомогою до фахівців.
Коментарі
Дописати коментар